Про бієнале

Друга Бієнале молодого мистецтва відбудеться з 17 вересня по 31 жовтня 2019 року в Харкові. Тема цьогорічної бієнале – «Здається, я заходжу в наш сад»

Кураторська команда основної програми: Анастасія Євсєєва, Дарина Скринник-Миська, Борис Філоненко. Основна програма є конкурсною, переможців та переможиць обиратиме міжнародне журі.

Також Бієнале має освітню (кураторка – Катерина Філюк), дитячу (куратори – Aza Nizi Maza) та паралельну (координаторки – Анастасія Леонова та Марія Волчонок) програми.
Докладніше про кожну з програм ви можете прочитати у відповідних розділах цього сайту.

Бієнале – це спосіб показати погляд на світ нового покоління в українському візуальному мистецтві; відкрити нові імена та допомогти відбутися талановитим митцям і мисткиням; зрештою, подивитися навколо та всередину себе через призму актуального мистецтва.

А ще – активізувати розвиток культурного середовища Харкова і допомогти різним культурним інституціям отримати нові можливості завдяки зустрічі з сучасним візуальним мистецтвом.

Бієнале заснована Міністерством культури України у 2017 році. 
Головним організатором у 2019 році є Харківська Муніципальна галерея спільно з широким колом партнерів. Основні організаційні партнери – PR-аѓенція«Bagels & Letters» та ЦСМ «ЄрміловЦентр». Проект реалізовується за підтримки Українського культурного фонду, а також Харківської міської ради та Харківської обласної державної адміністрації. Юридичний партнер проекту – компанія ILF

Вперше бієнале відбулася в 2017 році в Києві за назвою «Фестиваль молодих українських художників». Основними організаторами були Мистецький Арсенал та Національний художній музей.

***

«Здається, ми заходимо в наш сад» — ця, дещо переінакшена, фраза з кураторського концепту стала символічною: підготовка до другої Бієнале молодого мистецтва була для нас мандрівкою-відкриттям і творенням спільного саду.

Харків іще не приймав мистецьких проектів такого масштабу і багато в чому виявився не готовим. Але нам вдалося долучити до проекту понад 60 культурних, соціальних, наукових, бізнесових інституцій і донорських організацій та кілька десятків фантастичних людей.

Це все і є наш сад.

Нам було і є важливо, щоб кожен і кожна могли вільно й розкуто рости у нашому саду: без цензури, без намагання підстригти під зручну комусь форму. Бо лише так і може рости мистецтво, лише так може рости суспільство.

Не лише художник — садівник від культури. Ми, культурні менеджерки й менеджери, так само є садівницями й садівниками, чия задача — засівати насіння, поливати цей сад і стежити, щоб одні рослини не починали витісняти інші. 

Саме тому ми додали до Бієнале дитячу і паралельну програми, щоб нагадати, що мистецтво не має віку. Саме тому в партнерстві з першим ХарківПрайдом ми включили до освітньої програми блок «Рівність» — аби дати можливість говорити про себе людям із невидимих спільнот. Саме тому під час Бієнале ми запрошуємо до розмови про екологічність існування та спільність публічного простору. 

Слова, винесені кураторською групою в назву цьогорічної Бієнале, «Здається, я заходжу в наш сад», одного дня три роки тому ніби проступили на одній зі стін вулиці Мироносицької. В оригіналі — «Синку, здається, що я заходжу у наш садок». І через кілька будинків — «Ти обриваєш вишні»; «Один із них — мій рідненький, але я цього ще не знаю». Безгучний діалог матері з сином-військовим розірвав зболене повітря і гостро зафіксував: сад у ці дні — інший, сад — напівпорожній, сад — в очікуванні повернень. 

Війна дає особливо тонку оптику людських стосунків і особливо гостре розуміння важливості мистецьких дій. Тут, у Харкові, ми перебуваємо в 40 км від кордону з Росією та 250 км від лінії бойових дій. Із цієї позиції багато що видається інакшим. Війна змушує чіплятися за свій сад і розуміти: культура — це так само збройні сили. Мистецтво — так само оптика, через яку ми дивимося на світ, щоденно переосмислюючи поняття не лише «свій/чужий», але й саме «я». І позбутися цієї оптики — означає осліпнути. 

Ми дякуємо всім, хто підтримує нас в об’єднанні людей навколо думки про те, що мистецтво може змінювати наш спільний простір. І коли наступне місто прийматиме вже третю Бієнале, ми обіцяємо на самому початку допомогти команді, яка візьметься за цю надскладну задачу. Задачу нанести своє місто на культурну карту країни і запросити країну до себе — в свій сад.

Оргкомітет другої Бієнале молодого мистецтва

***

  • До організації Бієнале були залучені понад 60 інституцій. Висловлюючи особливі подяки, ми хочемо познайомити читача з тими, хто активно змінює культурний простір Харкова і України в цілому.

Бієнале робили:

Муніципальна галерея, чия багаторічна робота стала підставою передати другу Бієнале саме до Харкова.

Кураторська команда основної програми Дарина Скринник-Миська, Анастасія Євсєєва, Борис Філоненко, які зібрали мистецький сад неймовірної краси та глибини сенсів.

PR-аґенція «Bagels & Letters», яка акумулює проекти й людей, що змінюють Харків, і генерує нові візії його розвитку. 

ЦСМ «ЄрміловЦентр», який створює та приймає яскраві й сміливі проекти, які включають Харків у мистецький контекст України і Європи.

Юридична компанія ILF, яка спеціалізується на питаннях креативної економіки та інноваційних проектах і стала амбасадором Бієнале, говорячи з бізнесом про те, чому підтримка культури — це довгострокова інвестиція. 

Кураторка освітньої програми Катерина Філюк, котра створила не просто програму, а поле глибоких смислів.

Студія Aza Nizi Maza, куратори дитячої програми, які оприявнюють цінність дитячого художнього висловлювання та дарують розуміння того, що діти є повноправними учасниками та учасницями мистецьких процесів

Архітектурна майстерня ФОРМА, відома, зокрема, обережною і розумною реновацією просторів та роботою з потужними культурними проектами.

ГО «Посольство художників», які сприяють комунікації художників із різних країн і створили диво, привівши до ладу простір готелю «Харків», що не використовувався 10 років.

3Z Studio, котрі привчають глядача до тонких і сучасних рішень та чий дизайн підкреслив концепцію Бієнале, надавши їй потужного звучання в міському просторі.

А4+, багаторічний надійний поліграфічний партнер десятків культурних проектів Харкова.

ЛітМузей, Come In Gallery, HudpromLoft, які стали культурними хабами, місцями зустрічі людей та ідей, обговорення складних тем.

Студія Док Кіно Трансформація, яка створила цикл відеофільмів, що житимуть і після Бієнале та допомагатимуть глядачеві зрозуміти сучасне мистецтво.

Та багато інших, без яких Бієнале не відбулася б.

 

Бієнале підтримали:

Український культурний фонд, чиє існування дозволило сотням натхненних людей по всій країні втілювати проекти, що змінюють наш спільний простір. 

UA: Суспільне, котрий вірить у культуру та екологічність людського співіснування так само абсолютно, як і ми.

Український інститут, амбасадор української культури в світі.

Harald Binder Cultural Enterprises, завдяки якому ми підготували медіаторок і медіаторів для допомоги глядачеві у виставкових просторах.

Харківська міська рада та Харківська обласна державна адміністрація, які розуміють, що культура є важливим чинником розвитку міста.

Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна та його НДІ астрономії і Ботанічний сад — потужні дослідницькі інституції, якими Харків має пишатися.

Готель «Харків», котрий допоміг нам відкрити глядачеві різні часові пласти Харкова.

Готелі «Наша дача», ідеальне місце для дозвілля веселою компанією, усамітненого відпочинку та вихідних у родинному колі, і Hotel 19, 180 років гостинності.

Grynyov Art Foundation, яка постійно підтримує сучасне мистецтво та чию премію отримають переможці/переможиці другої Бієнале. 

Aromateque та Павло Мартинов, котрий багато років підтримує митців та мисткинь і за чийого сприяння на Бієнале реалізовані проекти Андрія Хіра та Ніни Мурашкіної.

«Накипіло», постійний партнер культурних проектів у Харкові

Державна екоінспекція у Харківській області та її начальник Євген Оберемок, який, розуміючи важливість мистецтва для проговорювання екопроблем, допоміг реалізувати проект Василини Буряник.

Caparol Ukraine, компанія, що підтримує мистецькі проекти та допомогла нам створити експозицію основної програми.

Міське кафе «Харёк», справжнє міське кафе з хорошим почуттям гумору, чиїм засновникам важливо, яке враження від міста матимуть гості й мешканці.

Головні інформаційні партнери: UA:Харків, LB.ua, Korydor, які дають культурі потужний голос.

 

 

 

 

Засновник
Головний організатор
За підтримки
Юрідичний партнер
Стратегічний партнер
Організаційні партнери
Партнер національної співпраці
Партнер міжнародної співпраці
Куратори дитячої програми
Готельний партнер
Дизайн та архітектура експозиції
Партнери
Партнери особливих заходів
Друзі та учасники дитячої програми
Партнери освітньої програми
Локації
Національні інформаційні партнери
Регіональні інформаційні партнери